Со овие податоци, сообраќајните несреќи се „зацементираа“ како најголемото зло, кое коси најмногу животи во уште една категорија. Претходно, веќе неколку години по ред повредите во сообраќајките се истакнуваат и како водечка причина за смртноста кај светската популација на возраст од 15 до 19 години.
– Повеќето адолесценти што загинале во сообраќајни несреќи учествувале како дел од ранливите категории учесници во сообраќајот, како пешаци, велосипедисти и мотоциклисти – пишуваат од СЗО.
Како ранливи категории тие се идентификувани и во Македонија, па често досега беа и целните групи на надлежните институции во земјава задолжени за безбедноста на патиштата. За тоа сведочат и статистиките, кои покажуваат дека во 2016 година во сообраќајки загинале 165 лица.
Од нив 35 биле пешаци, а висок е бројот и на повредени пешаци, точно 871.
– Прво и најважно, пешаците страдаат во сообраќајни незгоди поради тоа што кај нив отсуствува чувството на свесност дека и тие се учесници во сообраќајот и оти и за нив важат сообраќајните правила и прописи како и за сите други учесници во сообраќајот. Понатаму лошите навики и ниската сообраќајна култура се важен фактор од кој зависи безбедноста на пешаците во сообраќајот. Но важно е и тоа дека пешаците најмалку ги познаваат сообраќајните правила и прописи, најмалку се контролирани и најмалку се санкционирани како учесници во сообраќајот – констатираат од Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата (РСБСП).
Тука се и мотоциклистите. Лани бројот на загинати лица што се превезувале со мотоцикли изнесува 15. Од нив 13 го возеле мотоциклот, а двајца биле патници. Оваа бројка, според надлежните, е несразмерно висока ако се земе предвид во колкав дел од сообраќајот учествуваат, односно колкав дел им припаѓа на мотоциклистите.
– Секој што се превезува на мотор треба да знае дека користењето заштитен шлем го намалува ризикот од добивање смртоносни повреди на главата и во исто време штити од ветар, прашина, дожд односно овозможува мотоциклистот безбедно да управува со возилото – велат од РСБСП.
Шлемот е задолжителна опрема во согласност со законот, а за непочитувањето предвидена е казна од педесет евра. Незадолжителна, но исклучително препорачлива е и опремата како заштитна јакна, елече, чизми, очила, ракавици итн.
Инаку, пешаците и мотоциклистите заедно со велосипедистите во светски рамки сочинуваат речиси половина од вкупниот број загинати во сообраќајки.
А.А.С.
Извор Нова Македонија